بهگزارش میراث آریا بهنقل از ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایعدستی تهران، سیدمجتبی حسینی، بنیانگذار پلتفرم برنامهریز هوشمند سفر «بزنیم بیرون» امروز سهشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰، در این نشست گفت: «گردشگری یکی از منابع عمده درآمدزایی و ایجاد اشتغال در جهان بهشمار میآید. به باور ما آنچه موجب رونق این صنعت در کشور میشود را باید در معرفی جاذبههای گردشگری جستجو کرد.»
او با اشاره به اینکه گردشگری در کشور ما به شکل نامتوازنی در استانها رشد کرده است گفت: «بهطورمثال استانهای شمالی و تبریز، اصفهان و شیراز همواره از این موهبت اقتصادی بهرهمند بودهاند اما استانهایی مثل ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، سیستانوبلوچستان، خراسان جنوبی و… با پتانسیلهای فراوان خود نتوانستهاند سهم خود را از این صنعت کسب کنند.»
حسینی گفت: «تیم بزنیم بیرون در تلاش است با معرفی جاذبههای گردشگری شهرهای کشور و ترغیب ایرانیان به سفر به این نقاط نقش خود را توزیع متوازن این صنعت در کشور ایفا کند و از این مسیر بتواند به جذب گردشگران ورودی نیز بپردازد. به تعبیری با رصد تحولات سفر و مدیریت آن در کشور، به سهم خود در مسیر ایجاد اشتغال در حوزههای خدمات گردشگری و صنایعدستی با تأکید بر اصول گردشگری پایدار در تمام شهرهای کشور تلاش کند.»
او افزود: «بزنیم بیرون تلاش کرده است در چند مرحله به سهم خود در مدیریت سفر و توزیع متوازن آن در کشور گام بردارد و تاکنون بیش از ۱۶۲۰۰ نقطه در سایت است معرفی شده است.»
حسینی خاطرنشان کرد: «بزن بریم اطلاعات خوبی را در زمینه معرفی مکانهای گردشگری، سامانه رویدادهای لحظهای، سامانه برنامهریز گردش، تفریح و اوقات فراغت و… را در اختیار کاربران قرار میدهد.»
او با تأکید بر اینکه تولید محتوا، محور اصلیِ جریان گردشگری، چه در حوزه انتقال تجربه چه در حوزه جذب مخاطب، است گفت: «در حوزه تولید محتوا نگاه این است که باید یک جریان مشخص ایجاد شود تا اطلاعات مناسب و درست را در اختیار گردشگران ورودی و گردشگران داخلی قرار دهد. هنوز به یک روش مناسب برای معرفی گردشگری کشور نرسیدهایم و ادبیات مناسبی انتخاب نشده است. متأسفانه ما نتوانستیم ایران را به خوبی به دنیا معرفی کنیم و باید گامهای جدی و مهم در این حوزه برداشته شود.»
انتهای پیام/